Romek Rocławski: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 1: | Linia 1: | ||
Nie czekając na fabryczną produkcję paralotni w Aviotexie Roman Rocławski (późniejszy wielokrotny lotniowy Mistrz Polski) uszył z wykrojów przywieziony przez dr Maksymowicza skrzydło i razem z Krzyśkiem Kaczyńskim dokonali jego oblotu na stokach Jeżowa Sudeckiego. | Nie czekając na fabryczną produkcję paralotni w Aviotexie Roman Rocławski (późniejszy wielokrotny lotniowy Mistrz Polski) uszył z wykrojów przywieziony przez dr Maksymowicza skrzydło i razem z Krzyśkiem Kaczyńskim dokonali jego oblotu na stokach Jeżowa Sudeckiego. | ||
− | Romek Rocławski, który przesiadł się w międzyczasie z powrotem na lotnie, nauczył kilku glajciarzy holować się za samochodem za pomocą liny i hydraulicznego dynamometru. Metoda ta była kiedyś stosowana w USA do holowania lotni ale z przyczyn niejasnych, podobnie jak bizony, praktycznie tam wyginęła. | + | Romek Rocławski, który przesiadł się w międzyczasie z powrotem na lotnie, nauczył kilku glajciarzy holować się za samochodem za pomocą liny i hydraulicznego dynamometru. Metoda ta była kiedyś stosowana w USA do holowania lotni, ale z przyczyn niejasnych, podobnie jak bizony, praktycznie tam wyginęła. |
Wersja z 08:39, 14 kwi 2018
Nie czekając na fabryczną produkcję paralotni w Aviotexie Roman Rocławski (późniejszy wielokrotny lotniowy Mistrz Polski) uszył z wykrojów przywieziony przez dr Maksymowicza skrzydło i razem z Krzyśkiem Kaczyńskim dokonali jego oblotu na stokach Jeżowa Sudeckiego. Romek Rocławski, który przesiadł się w międzyczasie z powrotem na lotnie, nauczył kilku glajciarzy holować się za samochodem za pomocą liny i hydraulicznego dynamometru. Metoda ta była kiedyś stosowana w USA do holowania lotni, ale z przyczyn niejasnych, podobnie jak bizony, praktycznie tam wyginęła.