Piotr Babiak: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | Zaczął latać na początku lat dziewięćdziesiątych. Około roku 94 założył z kolegami GCG i został jego pierwszym prezesem | + | Zaczął latać na początku lat dziewięćdziesiątych. Około roku 94 założył z kolegami [[Glide Club Gdynia|GCG]] i został jego pierwszym prezesem. |
− | [[Plik:P1060542.JPG|400px]] | + | Działał aktywnie do wypadku na lotnisku Borsk, gdy był kierownikiem startu. Pilot z Warszawy startował na skrzydle Swing Astral2 i skrzydło samo przeciągnęło się przy starcie. Powiedział pilotowi: idź na bok i sprawdź to skrzydło, bo przeciągnęło się, a ty nawet nie zaciągnąłeś sterówek, ale pilot stwierdził, że i tak wystartuje, bo wszystko jest ok. Wystartował, skrzydło się przeciągnęło, pilot złamał kręgosłup i został sparaliżowany. Był jednym z pierwszych pilotów, którzy skorzystali z pomocy funduszu wspierania rehabilitacji, zarządzanym przez [[Glide Club Gdynia|GCG]]. Następnie poszkodowany pilot wytoczył proces cywilny o odszkodowanie przeciw GCG i kierownikowi startu. Procesu nie wygrał, ale skutecznie zniechęcił do pracy społecznej. |
+ | |||
+ | Piotrek jest też autorem ustalenia częstotliwości paralotniowej na 146.025, tak aby nikomu nie przeszkadzać. | ||
+ | |||
+ | [[Plik:P1060542.JPG|400px|center]] |
Wersja z 14:08, 21 maj 2018
Zaczął latać na początku lat dziewięćdziesiątych. Około roku 94 założył z kolegami GCG i został jego pierwszym prezesem.
Działał aktywnie do wypadku na lotnisku Borsk, gdy był kierownikiem startu. Pilot z Warszawy startował na skrzydle Swing Astral2 i skrzydło samo przeciągnęło się przy starcie. Powiedział pilotowi: idź na bok i sprawdź to skrzydło, bo przeciągnęło się, a ty nawet nie zaciągnąłeś sterówek, ale pilot stwierdził, że i tak wystartuje, bo wszystko jest ok. Wystartował, skrzydło się przeciągnęło, pilot złamał kręgosłup i został sparaliżowany. Był jednym z pierwszych pilotów, którzy skorzystali z pomocy funduszu wspierania rehabilitacji, zarządzanym przez GCG. Następnie poszkodowany pilot wytoczył proces cywilny o odszkodowanie przeciw GCG i kierownikowi startu. Procesu nie wygrał, ale skutecznie zniechęcił do pracy społecznej.
Piotrek jest też autorem ustalenia częstotliwości paralotniowej na 146.025, tak aby nikomu nie przeszkadzać.