Alpha: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 1: | Linia 1: | ||
Skrzydło szkolne skonstruowane przez [[Piotr Dudek|Piotra Dudka]], które jako pierwsze skrzydło szkolne nowe, prosto od producenta trafiało do szkół i odegrało taką samo rolę jak maluch w polskiej motoryzacji. Szkoły, które nie chciały wtedy inwestować w nowe skrzydła szkolne, szkoliły na wszystkim, co udało się kupić możliwie tanio, w tym także na prototypach skrzydeł wyczynowych. | Skrzydło szkolne skonstruowane przez [[Piotr Dudek|Piotra Dudka]], które jako pierwsze skrzydło szkolne nowe, prosto od producenta trafiało do szkół i odegrało taką samo rolę jak maluch w polskiej motoryzacji. Szkoły, które nie chciały wtedy inwestować w nowe skrzydła szkolne, szkoliły na wszystkim, co udało się kupić możliwie tanio, w tym także na prototypach skrzydeł wyczynowych. | ||
− | + | Alpha powstała w roku 1992. Miała obrys eliptyczny i produkowana była w trzech rozmiarach 26, 28 i 30 m powiększanych poprzez dodanie komór w centropłacie. Stała się najpopularniejszym skrzydłem szkolnym w kraju i szkolono na niej do 97 roku. Produkowana była w firmie Piotra Dudka, oraz w firmach, z którymi współpracował: w DFX i Airpolu. Tkanina z Łodzi, linki z Bezalinu robione specjalnie do paralotni lub droższe kewlarowe w opcji. Podwieszenie co każda komora, a zastosowano profil wklęsło-wypukły z katalogu profili szybowcowych. Jeszcze w 2005 roku jedna Alpha trafiła na przegląd do firmy. | |
[[kategoria:Skrzydła]] | [[kategoria:Skrzydła]] |
Wersja z 15:40, 9 maj 2018
Skrzydło szkolne skonstruowane przez Piotra Dudka, które jako pierwsze skrzydło szkolne nowe, prosto od producenta trafiało do szkół i odegrało taką samo rolę jak maluch w polskiej motoryzacji. Szkoły, które nie chciały wtedy inwestować w nowe skrzydła szkolne, szkoliły na wszystkim, co udało się kupić możliwie tanio, w tym także na prototypach skrzydeł wyczynowych. Alpha powstała w roku 1992. Miała obrys eliptyczny i produkowana była w trzech rozmiarach 26, 28 i 30 m powiększanych poprzez dodanie komór w centropłacie. Stała się najpopularniejszym skrzydłem szkolnym w kraju i szkolono na niej do 97 roku. Produkowana była w firmie Piotra Dudka, oraz w firmach, z którymi współpracował: w DFX i Airpolu. Tkanina z Łodzi, linki z Bezalinu robione specjalnie do paralotni lub droższe kewlarowe w opcji. Podwieszenie co każda komora, a zastosowano profil wklęsło-wypukły z katalogu profili szybowcowych. Jeszcze w 2005 roku jedna Alpha trafiła na przegląd do firmy.